Kan ik een bestelling retourneren?

Wij behandelen je bestelling met de grootst mogelijke zorg. Als het artikel desondanks defect, beschadigd of incompleet is geleverd verzoeken wij je vriendelijk zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om dit te melden en dan gaan we het oplossen.

Ben je om wat voor reden dan ook niet 100% tevreden, dan kun je het artikel ook zonder opgaaf van redenen retourneren (herroepingsrecht). Je kunt het artikel retourneren:

  • binnen de termijn van 30 dagen na ontvangst.
  • als het artikel met toebehoren samen compleet zijn.
  • in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking. -Bij zichtbare gebruikssporen of een missende/dusdanig beschadigde verpakking heb je geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijg je van ons een deelvergoeding. Deze is altijd 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

Sommige artikelen kun je niet retourneren, het gaat dan om:

  • Producten die volgens jouw specificaties zijn aangepast.
  • Audio-opnamen, video-opnamen en computersoftware waarvan je de verzegeling hebt verbroken.
  • Bij zichtbare gebruikssporen of een missende/dusdanig beschadigde verpakking heb je geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijg je van ons een deelvergoeding. Deze is altijd 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.
  • Producten waar op voorhand al te zien is dat het een verkeerd geleverd product is en waarbij alsnog de verzegeling (indien aanwezig) verbroken is. (Als voorbeeld: Nest indoor camera besteld en een Philips Hue lamp is geleverd. Op voorhand is dan al duidelijk te zien dat het niet het bestelde product betreft. In de praktijk zal dit hoogstwaarschijnlijk niet voorkomen, maar het moet toch benoemd worden)

Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Hoe maak ik gebruik van het recht te retourneren? (aanmelding)

Je kan eenvoudig gebruik maken van je herroepingsrecht door gebruik te maken van een van deze twee opties:

1.Via email of telefoon aan een van onze medewerkers te melden dat je het artikel wil retourneren: [email protected] of 0318-261521. Bij voorkeur via email zodat wij direct de retourinstructies kunnen toezenden. Wanneer je per telefoon de retour aanmeldt sturen we altijd een bevestiging per email met de retourinstructies.

2. Wil je liever schriftelijk melden dat je van de aankoop wil afzien? Dan kan dat ook via een in Europees verband opgesteld modelformulier, te downloaden via deze link: Modelformulier voor herroeping.

Je hebt vervolgens maximaal 14 dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk te retourneren. Hoe je retour kan sturen vanuit Nederland en België zie je onderstaand.

Wanneer je retourneert zonder aanmelding vooraf, dan wordt je retour mogelijk niet in behandeling genomen of kunnen de (retour)kosten doorberekend worden.

Raadpleeg voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Hoe stuur ik retour vanuit Nederland?

Kijk alsjeblieft eerst bij de opmerkingen ‘kan ik een bestelling retourneren’. Als de door jou bestelde artikelen niet meer (voor zover redelijkerwijs mogelijk) in originele staat zijn, heb je geen recht te retourneren (herroepingsrecht). Zorg er tevens voor dat je retour is aangemeld (zie ‘aanmelding’).

Bij iedere bestelling ontvang je een pakbon. Je kunt met dit formulier, het artikel en de toebehoren als volgt retourneren:

1. Verpak je artikelen (inclusief toebehoren en fabrieksverpakking in originele staat indien mogelijk) en de pakbon in een beschermende omverpakking. Heb je de pakbon niet meer? Voeg dan een kopie-factuur toe.

2. Nadat je aan ons bekend hebt gemaakt je bestelde artikel(en) te willen retourneren, sturen wij je via een mail een retourlabel toe. Print dit label uit en bevestig deze op de buitenkant.

Van de retourmogelijkheid mag alleen gebruik worden gemaakt indien je voldoet aan de voorwaarden zoals we die op deze pagina vermelden. Neem bij twijfel altijd even contact op met onze klantenservice, we helpen je graag. Als niet aan de retourvoorwaarden is voldaan wordt je retour mogelijk niet in behandeling genomen of kunnen de kosten doorberekend worden.

Zoek een Kiala/UPS Access Point/Parcelshop/PostNL afgiftepunt (afhankelijk van het toegestuurde retourlabel)

Geef je pakket daar af en neem je verzendbevestiging in ontvangst.

Als je het pakket afgeeft, ontvang je een verzendbevestiging. Wij vragen je deze bevestiging zorgvuldig te bewaren als bewijs.

Je pakket zal nu verstuurd worden naar Eviot, dit kan maximaal 4 werkdagen duren. Na ontvangst verwerken we je retour binnen 4 werkdagen; wij mailen jou de bevestiging van ontvangst en binnen 5 werkdagen wordt het aankoopbedrag teruggestort op je rekening.

Als omverpakking kan je bijvoorbeeld de verpakking gebruiken waarin je je bestelling hebt ontvangen. Zorg in ieder geval dat de omverpakking voldoende bescherming biedt zodat het artikel en de originele fabrieksverpakking ons – voor zover redelijkerwijs mogelijk – in nieuwstaat bereiken. Is de fabrieksverpakking te groot om in een omdoos te plaatsen? Aarzel ons niet praktische tips te vragen, bijvoorbeeld: omwikkel de fabrieksverpakking met keuken- of inpakfolie, nadat je op de eventuele kwetsbare zijde verend materiaal hebt gelegd (noppenfolie, doeken, dekens, wat dan ook voorhanden is).

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen en kunnen wij besluiten om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen. Neem in geval van twijfel alsjeblieft contact op met onze klantenservice via de servicepagina’s.

Hoe stuur ik retour vanuit België?

Kijk alsjeblieft eerst bij de opmerkingen ‘kan ik een bestelling retourneren’. Als de door jou bestelde artikelen niet meer (voor zover redelijkerwijs mogelijk) in originele staat zijn, heb je geen recht te retourneren (herroepingsrecht). Zorg er tevens voor dat je retour is aangemeld (zie ‘aanmelding’).

Bij iedere bestelling ontvang je een pakbon. Je kunt met dit formulier, het artikel en de toebehoren als volgt retourneren:

1. Verpak je artikelen (inclusief toebehoren en fabrieksverpakking in originele staat) en de pakbon in een beschermende omverpakking. Heb je de pakbon niet meer? Voeg dan een kopie-factuur toe.

2. Nadat je aan ons bekend hebt gemaakt je bestelde artikel(en) te willen retourneren, sturen wij je via een mail een retourlabel toe. Print dit label uit en bevestig deze op de buitenkant.

Van de retourmogelijkheid mag alleen gebruik worden gemaakt indien je voldoet aan de voorwaarden zoals we die op deze pagina vermelden. Neem bij twijfel altijd even contact op met onze klantenservice, we helpen je graag. Als niet aan de retourvoorwaarden is voldaan wordt je retour mogelijk niet in behandeling genomen of kunnen de kosten doorberekend worden.

Kijk op deze pagina waar je je pakket kan afgeven: Zoek een postkantoor afgiftepunt

Geef je pakket daar af en neem je verzendbevestiging in ontvangst.

Als je het pakket afgeeft, ontvang je een verzendbevestiging. Wij vragen je deze bevestiging zorgvuldig te bewaren als bewijs.

Je pakket zal nu verstuurd worden naar het Eviot kantoor, dit kan maximaal 4 werkdagen duren. Na ontvangst verwerken we je retour binnen 4 werkdagen; wij mailen jou de bevestiging van ontvangst. Daarbij ontvang je binnen 5 werkdagen je aankoopbedrag van het product terug en ontvang je een kortingscode ter waarde van de retourverzendkosten, te besteden in onze winkel.

Als omverpakking kan je bijvoorbeeld de verpakking gebruiken waarin je je bestelling hebt ontvangen. Zorg in ieder geval dat de omverpakking voldoende bescherming biedt zodat het artikel en de originele fabrieksverpakking ons – voor zover redelijkerwijs mogelijk – in nieuwstaat bereiken. Is de fabrieksverpakking te groot om in een omdoos te plaatsen? Aarzel ons niet praktische tips te vragen, bijvoorbeeld: omwikkel de fabrieksverpakking met keuken- of inpakfolie, nadat je op de eventuele kwetsbare zijde verend materiaal hebt gelegd (noppenfolie, doeken, dekens, wat dan ook voorhanden is).

Wanneer je een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen en kunnen wij besluiten om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen. Neem in geval van twijfel alsjeblieft contact op met onze klantenservice via de servicepagina’s.

Hoe stuur ik retour vanuit landen buiten Nederland en Belgie?

Wanneer je je artikel vanuit landen buiten Nederland en Belgie wenst te retourneren, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder. Houd er rekening mee dat zowel de verzendkosten evenals de retourverzendkosten niet vergoed worden vanwege de hoogte van de verzendkosten. Uiteraard ontvang je wel je volledige aankoopbedrag terug mits het voldoet aan onze retourvoorwaarden.

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Na je terugzending of herroeping storten wij het volledige aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op je rekening. De retourverzendkosten zijn in de meeste gevallen gratis. Voor verzendkosten uit landen m.u.v. Nederland, worden in sommige gevallen de gemaakte verzendkosten vergoed doormiddel van kortingscode ter waarde van de hoogte van de kosten verzending, te besteden in de winkel van Eviot. Houd wel rekening met een verwerkingstijd. Indien je hebt betaald met iDeal of overboeking wordt het bedrag binnen uiterlijk 5 werkdagen na verwerkingsdatum op je rekening teruggestort. Houd bij betalingen met creditcard er rekening mee dat de tijd waarbinnen de creditcard-verwerker de bijschrijving realiseert doorgaans wat langer is dan bij andere betaalmethoden.

Krijg ik mijn verzendkosten terug bij terugzending?

De gemaakte kosten om de zending retour te sturen naar Eviot worden in de meeste gevallen vergoed door ons. In Nederland en België is het retourneren van je product altijd gratis. Bij retourzending vanuit België ontvang je als klant een kortingscode ter waarde van de hoogte van de kosten van de retourverzending. Bewaar daarom je bewijs van verzending (en afgifte) goed zodat we het goed kunnen verwerken. Bij een door Eviot verkeerd geleverd product krijg je zowel het volledige aankoopbedrag evenals de kosten van retourzending terug (ook in België). Voor zendingen uit het buitenland en voor pakketten die wegens ongebruikelijke afmetingen per koerier zullen worden geretourneerd kunnen wel tarieven worden gehanteerd, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

9.8 10 1
5 beoordelingen