Wat doe ik bij kleine storingen?

Eviot verkoopt alleen producten van hoogwaardige kwaliteit. Desalniettemin kan het voorkomen dat je een artikel ontvangt dat niet perfect is of dat kapot gaat nadat je het in gebruik hebt genomen. Vaak vind je voor kleine storingen een oplossing in de handleiding van het artikel of op de website van de fabrikant of het merk. Vind je in de gebruiksaanwijzing geen passende oplossing, dan kun je uiteraard ook contact opnemen met onze klantenservice. Voor een snelle afhandeling vragen we je om dan de factuur of afleverbon met artikelgegevens bij de hand te houden.

Ik heb een artikel ontvangen maar ben niet tevreden, kan ik het betaalde geld terugkrijgen?

Ben je gedurende 30 dagen na ontvangst om wat voor reden dan ook niet 100% tevreden, dan kun je het artikel retourneren. Je krijgt normaal gesproken het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten dan terug. Raadpleeg voor meer informatie de pagina retourneren.

Hoelang heb ik garantie op een artikel?

Wettelijke garantie

Als er iets mis blijkt te zijn met een bij ons besteld artikel kun je altijd contact met ons opnemen. Wij zorgen voor een passende oplossing. Ook in de wet staat dat je recht hebt op een deugdelijk product bij een koopovereenkomst met de verkoper, en dat zijn wij.

Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan kun je je op de wettelijke garantie beroepen.

Je kunt je hier dan op beroepen omdat een apparaat gedurende een bepaalde periode moet voldoen aan wat je ervan mocht verwachten op het moment van de aankoop. De periode waarbinnen je bij normaal gebruik mag verwachten dat er probleemloos met het apparaat gewerkt moet kunnen worden noemen we de economische levensduur of gemiddelde gebruiksduur. Binnen deze termijn heb je mogelijk recht op kosteloos herstel of omruil. Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden:

-Binnen de gemiddelde gebruiksduur moet je aantonen dat er op een normale manier gebruik is gemaakt van het apparaat.

-Binnen de gemiddelde gebruiksduur kan het, in bijzondere gevallen, redelijk worden geacht dat je bijdraagt aan de reparatiekosten.

-Wanneer herstel goedkoper is dan omruil, is het redelijk en toegestaan dat wij voor reparatie kiezen.

Fabrieksgarantie

Naast en onverminderd de wettelijke regels omtrent garantie en conformiteit profiteer je ook van de fabrieksgaranties. Eviot verkoopt alleen producten van gerenommeerde/betrouwbare merken. Deze merken selecteren wij onder andere op duurzaamheid en kwaliteit. Bij de producten die wij verkopen zit dan ook altijd minimaal 1 jaar fabrieksgarantie. Voor producten van sommige fabrikanten geldt zelfs een garantietermijn van 2 tot 5 jaar. De duur van de termijn en de inhoud van deze fabrieksgarantie vind je altijd terug in de gebruiksaanwijzing van het artikel en in de productomschrijving op onze site. Dit betekent overigens niet dat je zelf contact met de fabrikant hoeft te zoeken. Indien je dit wenselijk vindt, nemen wij ook deze afhandeling voor onze rekening. Geen probleem bij Eviot, wij helpen je graag op alle mogelijke manieren.