Op welke dag wordt mijn bestelling bezorgd?
In het bestelmenu zie je altijd de voor op dat moment beschikbare bezorgopties. Zo weet je exact waar je aan toe bent! Bij ons kan je ook een latere bezorgdag kiezen, mocht dat je beter uitkomen.
Bestellingen op voorraad boven de € 35,- geplaatst op werkdagen voor 19:00 worden de volgende dag gratis overdag bij je thuis bezorgd door DHL of DPD. Bij bestellingen onder de € 35,- worden er € 1,99 bezorgkosten gerekend. De volgende bezorgopties zijn ook mogelijk bij Eviot:
–Bezorging in België. –Same day delivery; voor 12:30 besteld, dezelfde dag ’s avonds in huis. -Na 19:00 en voor 23:59 besteld, de volgende dag in huis. Voor de laatst genoemde bezorgopties moeten wij (nog) helaas een extra bijdrage vragen. Zie ‘’Wat zijn de bezorgkosten?’’.
Slechts in de volgende situaties wordt je bestelling later geleverd:
Indien je een artikel (mee)bestelt dat niet op voorraad is. In dat geval zie je daarvan tijdig een melding in je winkelmandje, dus voordat je afrekent. Artikelen die tijdelijk niet op voorraad zijn worden doorgaans alsnog binnen enkele dagen bij je bezorgd (2 tot 6 werkdagen). Je wordt hiervan op de hoogte gesteld en we geven zo snel mogelijk aan wanneer je jouw bestelling kan verwachten. Wil je artikelen die wel op voorraad zijn direct ontvangen, plaats dan de voorradige artikelen in een losse bestelling.
In een enkel geval wordt een artikel niet via DHL of DPD pakketservice maar via eigen dienst of per koerier geleverd. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je bestelling ongebruikelijk groot is. Als een artikel niet op de gebruikelijke manier geleverd kan worden, staat dat duidelijk vermeld bij het artikel in onze winkel.
Een uitzondering zoals extreem weer waardoor de wegen minder begaanbaar zijn: de aflevering kan dan een dag langer duren. Is dat voor jou te laat? Dan hoef je de levering niet aan te nemen: deze komt dan automatisch bij ons terug en betalen wij het volledige aankoopbedrag aan jou terug. Tevens heb je in vrijwel alle gevallen het recht de bestelling te retourneren, meer informatie kun je vinden op onze pagina retourneren .
Wij monitoren aflevertijden via tracking, die je ook ontvangt na je bestelling.
Kan ik mijn bestelling volgen wanneer die onderweg is?
Reguliere zendingen
Je ontvangt een email met trackingcode uiterlijk ‘s nachts voor de bezorgdag. Als je op deze code klikt dan zie je direct de voortgang van de bezorging.
Zendingen per koerier of eigen dienst
Indien je bestelling via een koerier of eigen dienst wordt afgeleverd ontvang je apart een email met daarin de dag of het dagdeel van aflevering.
Op welk tijdstip wordt mijn bestelling bezorgd?
Je ontvangt van ons een email met een tracking-code, als je daarop klikt kom je direct op de tracking-pagina van de vervoerder. Je ziet dan in welk tijdvak de bezorger je pakket aflevert. De meeste bestellingen worden afgeleverd via DHL/DPD, zij bezorgen op werkdagen tussen 8:00 en 21:00 en op zaterdag tussen 9:00 en 17:00.
Wat als ik bij aflevering niet thuis ben?
De meeste pakketten worden afgeleverd via DHL/DPD, ben je de eerste keer niet thuis, dan zijn er de volgende mogelijkheden:
Je doet niets, dan volgt automatisch de tweede afleverpoging de volgende werkdag of zaterdag, afhankelijk van de vervoerder (DHL of DPD). Of je krijgt een briefje in de brievenbus waar instructies instaan het pakket te kunnen ophalen, dan wel de afleverdag te wijzigen.
Voor vragen; neem contact op met onze klantenservice.
Indien je bestelling via een externe dienst of koerier is ingepland (bijvoorbeeld in geval van een bijzonder groot artikel) dan stemmen we de aflever -dag of het aflevertijdvak voor de aflevering met je af. De communicatie hierover blijkt in de praktijk zo duidelijk dat de kans klein is dat je de aflevering mist. Blijkt onverhoopt toch niemand aanwezig, dan nemen natuurlijk contact met je op voor een tweede aflevering.
Kan ik de afleverdatum wijzigen?
Wil je de afleverdatum wijzigen? Indien de zending reeds is verzonden via DHL/DPD zal DHL/DPD een eerste afleverpoging doen, zie bovenstaande oplossing indien je de aflevering mist. Wordt de bestelling verzonden via eigen dienst of koerier (dat hebben we dan aan je bevestigd) dan kan je het beste zo spoedig mogelijk contact opnemen met onze klantenservice.
Weet je het niet zeker of je bestelling al verzonden is en zou je het graag willen wijzigen? Neem dan contact op met onze klantenservice
Wat zijn de bezorgkosten?
In het bestelmenu zie je altijd de voor op dat moment beschikbare bezorgopties en eventueel bijkomende kosten. Zo weet je altijd waar je aan toe bent en kom je niet voor verassingen te staan.
Bestellingen boven de € 35,- geplaatst op werkdagen voor 19:00 worden de volgende dag gratis overdag bij je thuis bezorgd door DHL of DPD in Nederland. Voor België geldt een toeslag voor € 6,49*. Bij bestellingen onder de € 35,- zijn de bezorgkosten € 1,99* (Incl. BTW) in Nederland. Same day delivery; voor 12:30 besteld, dezelfde dag ’s avonds in huis voor € 8,49* (incl. BTW) (Bij bestellingen onder <€35,- € 9,99 incl. BTW). Na 19:00 en voor 23:59 besteld, de volgende dag in huis voor € 8,49*(Incl. BTW).
Opmerking: de optionele bezorgopties kan je kiezen indien je sneller een voorraadproduct in huis wil hebben in plaats van de standaard aangeboden bezorgmogelijkheden/tijden.
Kom je er niet helemaal uit wat je nou eventueel zou gaan betalen? Ten eerste zie je je eventuele bezorgkosten op het moment dat je verder bent in de bestelprocedure en de bezorgopties kan je zelf kiezen. Is je bestelling boven de € 35,- en bestel je voor 19:00 dan is het altijd gratis, dus dat is een geruststelling. Daarnaast kan je onze klantenservice altijd bereiken voor vragen. Wij zijn er voor jou!
*Aangezien wij eerst samen moeten groeien met jou als klant, kunnen we helaas nog geen latere besteltijden aanbieden en is de voor 19:00 ’s avonds besteld, de volgende dag gratis bezorgd, het maximale wat we op dit moment gratis kunnen aanbieden. Om jou als klant toch tegemoet te komen, bieden we wel alle bezorgopties aan, maar helaas moeten we hiervoor een vergoeding vragen. Zodra we samen gegroeid zijn gaan deze tarieven omlaag; ons streven voor de toekomst is gratis levering voor elk product.